dagens ridpass

mina planer idag för ridpasset var tempoväxlingar och rida igenom ett litet kort dressyrprogram. :')
jag skrittade väldigt mycke, gick på en åtta samt volt o så. sen så kortade jag upp henne lite till, hon vart riktigt fin. körde ju då lite tempoväxlingar också. kan även tillägga här innan jag skriver nåt annat att hon är en skitsvår häst att rida arbetstrav i. hon har så skumpig trav, och sen så har hon inte riktigt fattat .. så hon ökar ibland och tappar fokus. men sen började jag komma fram i arbetstrav iaf, red ett varv och sen gjorde jag en volt - tempoväxlingar också såklart. saktade av, började trava igen, fast inte arbetstrav. red ganska länge med tempoväxlingar osv. sen saktade jag av, gjorde skänkelvikning och det gick sådär, hon tog 2-3 steg som var ordentliga :3 sen längde jag mina stigläder ett hål, för att rida igenom dressyrprogrammet - ja, egentligen satsar vi på hoppning, men dressyren är ju grunden för hoppning.

programmet:
kom fram i arbetstrav, red in och hälsade. höger varv, snett igenom. vid B gjorde jag en 15 meters volt. vid Csaktade jag av till skritt. snett igenom, vid A - arbetstrav. vid E en volt till - 15 meter. vid C fattade jag höger galopp - galopperade ett varv och sen arbetstrav, red in på medelinjen och hälsade.
o berömde min duktiga chey
tyvärr filmade inte mamma, jag hade tänkt att hon skulle göra det, men de blev inte så.

nu ska jag göra ett inlägg om vad jag annars har gjort :D
kraaamizar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0