lite om 3-4 augusti

3e augusti:
stack på bingo på kvällen med farmor och hennes kompis, va nära på o vinna 7000 och hade behövt det till en sadel, ska på sadelprovning på sharpman den 13:e aug, så jag gick endast för att jag behöver pengar. sen på natten så sov jag på sjukhuset med mamma o mormor, hos min gammelmormor ;p hon mår inget vidare.

4e augusti:
yepp, jag var hos pappa mestadels igår. så jag hann inte blogga och kunde inte .. men iaf, jag åkte från sjukhuset 10.00 för att hovslagaren skulle komma vid 11-11.30 ;) han kom faktiskt 11, de brukar ha en tendens att bli sena :p och sen så började vi med neija, vi hade tänkt att sko runt om, om det gick för att hon ömmar så himla mycket på grusvägarna och jag kan inte rida ut. det gick, och hon hade tydligen perfekta hovar medans jag tycker hon har asdåliga ;o men jaja, han berömde henne väldigt mycket, hon stod still nästan hela tiden, men har ju dålig balans bak och då vart hon lite otålig och trampade runt osv. men hon skoddes iaf runt om :) sen tog vi donna, men han skulle bara kolla om strålrötan då bak, hon har förmodligen fått det. hon är ju en liten heest som eeelskar män, men tydligen inte den där hovslagaren. hon stod och väntade på att han skulle komma in till henne när han höll på med neija. han gick in och presenterade sig för hästen, och tog bakbenet snällt. donna vart då otålig och vände baken till. men det gick som tur va bra tillslut, och han va riktigt trevlig och ett STORT + för tiden ;) sen gick jag in, tråkade, tråkade lite till, och lite till, lagade mat, åt, ringde farfar och undrade vad han gjorde. sen kom han och hämtade mig, vi åkte till pappa för att pappa och farfar skulle måla. jag tog hand lite om lillasyster elin, men hon va trött och hade ögoninflammation .. :( sen på kvällen fick de för sig att de skulle åka till borås och kolla på rydell & quick (pappa har jobbat med dem så vi känner dem). vi stack klockan fyra ungefär, stannade vid kjönköping pch åt mat vid hamnen, skitmysigt förutom att det inte vart så lugnt pga. trött lillasyster som började tjuta såfort man nuddade henne o så, sen vart hon glad när hon fick syn på ankorna i vattnet .. men sen orkade jag inte bära henne längre, så jag släppte nere henne men hon bara lade sig ner och tjöt som in norden, tog upp henne igen och då vart hon nöjd igen, haha bus! men sen så somnade hon i bilen, jag va vaken och på vägen hade de hänt en väldigt stor olycka, 2 st bilar och en lastbil (lastbilen va INTE liten!) de hade typ pressat ena bilen, och den andra hade väll krockat med lastbilen, jag gissar på att det va lastbilen som pressade ut de andra 2 åt vänster och de körde ner vägräcket. jaja, VÄRSTA kön var det iaf. men som tur va var det i andra filen, så vi köade inget ;) sen vips, så var vi framme. vi gick till mcdonalds först för att min lillasyster skulle få en milkshake (hon verkligen ÄLSKAR milkshake, hon drack upp en hel själv) sen gick vi o hälsade på rydell & quick o sådår ;) sen började de spela, och ja ;p sen va de slut, då gick vi till mcdonald's igen och köpte 2 drickor, vi var astörtiga! sen åkte vi hem igen, haha ;p och jag sov hela vägen hem, men jag var inte så trött. så de va väldigt lustigt att jag somnade .. men sen borstade jag bara tänderna, gick in och ade mig i sängen och sov efter ett tag.
Elin
igga mig, kolla bara in min coola syster med Harley Davidson tröja ;) ♥
bild från borås.

kommer alldeles strax mer om 5e augusti ;) ♥

Kommentarer
Postat av: Johannaah,w

en riktig sötnos vavavava ??? (a) :P

2011-08-05 @ 23:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0